cancerul la san si alimentatia

Cea mai importantă armă de apărare împotriva cancerului la sân este alimentaţia pe care o adopţi. Multe cercetări au demonstrat că unele alimente ţin la distanţă cancerul de sân. Află care sunt acestea!

1. Legumele crucifere
În această categorie intră toate legumele din familia verzei (broccoli, conopidă, varza, varza de Bruxelles, arugula, napul) şi sunt pe primul loc în topul celor mai puternice alimente care ne apără de cancerul la sân. Efectul lor protector este dat de o substanţă numită sulforafan. Dacă nu poţi să consumi broccoli în stare crudă apelează la germenii de broccoli (1 lingură de germeni conţine sulforafanul pe care-l găseşti într-un kilogram de broccoli).

2. Legumele bogate în acid folic (vitamina B9)
Cele mai bune surse de acid folic sunt ouăle, spanacul, sparanghelul, portocalele, lintea (lintea încolţită este mai uşor de digerat), fasolea boabe şi broccoli. Un studiu recent arată că femeile care obişnuiesc să consume alimente bogate în folaţi au un risc cu 44% mai redus de a dezvolta cancer la sân, comparativ cu cele care nu includ în alimentaţia lor acest nutrient.

3. Legumele bogate în fibre
Toate legumele, fructele şi cerealele integrale sunt o sursă excelentă de fibre alimentare. Un mic dejun care este blând cu stomacul tău şi uşurează digestia este terciul de ovăz pe care îl poţi îmbogaţi cu diverse fructe proaspete sau uscate, scorţişoară, seminţe de chia, coajă de portocală organică (1 lingură din acest terci conţine 5 grame de fibre). Cercetările arată că femeile care consumă 30 de grame de fibre pe zi au risc cu 23% mai mic de a dezvolta cancer la sân, în comparaţie cu cele care nu au acest obicei.

4. Alimentele bogate în omega 3
Cele mai bune surse de omega 3 le găseşti în peşte (somon, macrou, sardine, anşoa, hering), avocado, seminţe chia albe, seminţe de in, nuci, seminţe decorticate de cânepă, ulei de măsline extravirgin. Studiile efectuate până acum au scos la iveală beneficiile pe care acizii graşi omega-3 le aduc pentru sănătatea sânilor, dar şi în general. Aceşti acizi graşi au rolul de a reduce inflamaţiile, împiedicând astfel modificările celulare şi dezvoltarea celulelor canceroase.

Ce trebuie să eviţi pentru a preveni cancerul la sân?

Alimentele pe care trebuie să le evităm, deoarece au o influenţă nefastă asupra sănătăţii sânilor:
alimentele cu densitatea energetică mare (care au mai mult de 100 calorii/100 grame): produsele de patiserie, dulciurile, produsele de tip junk food;
produsele cu încărcătură glicemică foarte mare, de exemplu, prăjiturile;
grăsimile hidrogenate şi parţial hidrogenate (margarina);
fructele şi legumele preparate sub formă de dulceţuri, gem sau compoturi;
prăjelile;
conservanţii, coloranţii artificiali, aditivii alimentari în general;
prepararea şi încălzirea mâncărurilor la cuptorul cu microunde;
grepfrutul (dacă urmezi un tratament) – “conţine principii active care interferează cu procesul de detoxifiere, modificând acţiunea medicamentelor. Fructul sau sucul de grefrut este foarte sănătos dacă este consumat de persoane care nu au probleme de sănătate şi nu se află sub tratament”, precizează nutriţionistul;
carnea roşie în exces;
fumatul – deşi tutunul afectează în primul rând plămânii, generând cancerul pulmonar, el sensibilizează întreg organismul şi astfel se pot dezvolta şi alte tipuri de cancer, averizează specialistul;
consumul exagerat de alcool.

Nu uita de controlul de rutină la medicul specialist!

Măcar o dată pe an un control la sâni pentru a verifica starea lor de sănătate. “Trebuie să faci anual un control la sâni. În fiecare an când mergi la ginecolog trebuie să soliciţi şi o examinare a sânilor. Autopalparea lunară şi palparea sânilor de către un specialist sunt cele mai bune metode de prevenire a cancerului mamar. După această examinare, medicul poate să-ţi recomande o ecografie mamară (dacă ai sub 40 de ani) sau o mamografie (dacă ai peste 40 de ani) sau un RMN de sâni.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>